مریم شریفی

مریم شریفی

گروه روانشناسی

تحصیلات

دکتری: روانشناسی، دانشگاه اصفهان

کارشناسی ارشد: روانشناسی، بالینی، دانشگاه اصفهان

کارشناسی: روانشناسی، بالینی، دانشگاه اصفهان

زمینه های تحقیقاتی مورد علاقه

اختلالات بالینی

روانشناسی شناختی

پژوهش های کیفی

انتشارات

شریفی، م. نشاط دوست، ح.ط. توکلی، م. شایگان نژاد، و. "بررسی عملکرد حافظه سرگذشتی در بیماران مبتلا به مالتیپل اسکلروزیس افسرده و غیرافسرده در مقایسه با افراد سالم"، تحقیقات علوم رفتاری (1393): 547-557

مسیبی، ع. شریفی، م. توکلی، م. "فراتحلیل اثربخشی آموزش ها و مداخلات روانشناختی و ورزشی بر میزان کیفیت زندگی بیماران مبتلا به دیابت نوع دو"، مجله دیابت و متابولیسم ایران (1393): 363-374

توکلی، م. شریفی، م. شایگان نژاد، و. "افسردگی و عملکردهای شناختی در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس"، مجله دانشکده پزشکی اصفهان (1394): 604-614

عابدی، ا. عریضی، ح. شریفی، م. "فراتحلیل اثربخشی مداخلات روانشناختی گروه بر درمان اختلال افسردگی"، فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی (1394): 35-61

شریفی، م. نشاط دوست، ح.ط. توکلی، م. شایگان نژاد، و. "اثر افسردگی بر عملکرد حافظه گذشته نگر، روزمره و آینده نگر بیماران مبتلا به مالتیپل اسکلروزیس"، فصلنامه تازه های علوم شناختی (1395): 18-26

مسیبی، ع. شریفی، م. عابدی، ا."فراتحلیل اثربخشی مداخلات روانشناختی و ورزشی بر کنترل میزان هموگلوبین گلیکوزیله(HbA1c) بیماران مبتلا به دیابت، مجله دیابت و متابولیسم ایران (1395): 201-216

تاکی، ف. شریفی، م. توکلی، م. "فراتحلیل بررسی اثربخشی مداخلات حافظه فعال در کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه – بیش فعالی و مقایسه حافظه فعال آن ها با کودکان عادی"، فصلنامه علمی پژوهشی عصب روانشناسی (1398): 141-160

Sharifi, M. “The effect of mood status on everyday memory in patients with Multiple Sclerosis versus healthy control”, 10th International Iranian MS Congress 2013, Isfahan, Iran

Sharifi, M. Neshat Doost, H.T. Tavakoli, M. Shayegannejad, V. “The Role of Depression on Prospective Memory Difficulties in Patients with Multiple sclerosis”, 2nd Basic and Clinical Neuroscience Congress 2013, Tehran, Iran

Sharifi, M. Tavakoli, M. Shayegannejad, V. “Retrospective memory and prospective memory in patients with Multiple Sclerosis”, 13th European Congress of Psychology 2013, Stockholm, Sweden

Taki, F. Sharifi, M. Tavakoli, M. “Meta-analysis of comparing working memory in children with ADHD with normal children and to evaluate the effectiveness of various intervention on working memory in ADHD”, Basic and Clinical Neuroscience Congress 2018, Tehran, Iran

Sharifi, M. Neshat Doost, H.T. Shayegannejad, V. “I Want to be with You, but I Have MS”: Challenges of Interpersonal Relationships from the MS Patients’ Point of View, Health and social care in the community (2020): 1030-1037

سوابق تدریس

تدریس فناوری اطلاعات در روانشناسی، دانشگاه اصفهان، مهر 1395 تا خرداد 1398

تدریس روش تحقیق کیفی، دانشگاه اصفهان، بهمن و اسفند 94 و بهمن و اسفند 99

تدریس روانشناسی اجتماعی، فناوری اطلاعات در روانشناسی، فیزیولوژی اعصاب و غدد، روانشناسی فیزیولوژیک، آمار توصیفی، آمار استنباطی، دانشگاه معارف قرآن و عترت، مهر 97 تا خرداد 99

تدریس فناوری اطلاعات در روانشناسی، فیزیولوژی اعصاب و غدد، روانشناسی فیزیولوژیک، موسسه آموزش عالی فرزانگان، بهمن 95 تا خرداد 99

تدریس روانشناسی تجربی (نظری و عملی)، روش تحقیق (کمی و کیفی)، موسسه آموزش عالی فیض الاسلام، بهمن 95 تا خرداد 96

تدریس آمار توصیفی، روانشناسی اجتماعی، فیزیولوژی اعصاب و غدد، روانشناسی فیزیولوژیک، روانشناسی شناختی، فناوری اطلاعات در روانشناسی، مباحث اساسی در روانشناسی، موسسه آموزش عالی صفاهان، مهر 97 تا دی 97 و مهر 1400 تاکنون