سمیه قربانی

سمیه قربانی

گروه علوم تربیتی

تحصیلات

کارشناسی: الهیات ومعارف اسلامی- قرآن و حدیث، دانشگاه تربیت معلم شهید مدنی

کارشناسی ارشد: علوم تربیتی- برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه اصفهان 

دکتری: علوم تربیتی- برنامه ریزی درسی، دانشگاه اصفهان

زمینه های تحقیقاتی مورد علاقه

صلاحیت های حرفه ای معلمان ، رشد و توسعه حرفه ای معلمان ، شیوه های اموزش و یادگیری نوین، صلاحیت های یادگیرندگان.

سوابق آموزشی

اصول و فلسفه آموزش و پرورش، فلسفه آموزش و پرورش، روش ها و فنون تدریس، اصول برنامه ریزی درسی، کارآموزی، نظارت و راهنمایی تعلیماتی، اصول و مبانی آموزش و پرورش، پروژه. دانشگاه پیام نور واحد مرکزی اصفهان  نیمسال اول سال تحصیلی 1394 تا نیسمال دوم 1398.

اصول و مبانی آموزش و پرورش ابتدایی، برنامه ریزی درسی در آموزش ابتدایی، مدیریت آموزشگاهی، نگارش علمی. دانشگاه فرهنگیان اصفهان واحد شهید رجایی از نیمسال اول سال 1398 تا نیمسال دوم سال 1400 .

مشاوره سازمانی، روانشناسی از دیدگاه اندیشمندان مسلمان، معرفت شناسی، روانشناسی صنعتی- سازمانی، روش ها و فنون تدریس، روانشناسی تربیتی، سیر تحول تعلیم و تربیت در ایران قبل و بعد از اسلام، مدیریت عمومی، روانشناسی یادگیری، اصول سرپرستی. مؤسسه غیر انتفاعی صفاهان از نیسمال دوم 1399 تا اکنون(نیمسال دوم 1401).

سوابق پژوهشی (خارجی)

Somayyeh Ghorbani, Seyed Ebrahim Mirshah Jafari, and Fereydoon Sharifian (2018).Learning to Be: Teachersí Competences and Practical Solutions: A Step Towards Sustainable Development.. Journal of Teacher Education for Sustainability, vol. 20, no. 1, pp. 20_45.

Ghorbani Somayeh, Jaafari SayyedMirshah, Sharif SayyedMostafa, Arbabisarjou Azizollah(2013). Investigating the Effect of Positive Discipline on the Learning Process and its Achieving Strategies with Focusing on the Students' Abilities. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences.May 2013, Vol. 3, No. 5 ISSN: 2222-6990.

Ghorbani Somayeh, Jaafari SayyedMirshah, Sharif SayyedMostafa, Arbabisarjou Azizollah(2013). Investigating the role of positive discipline in teaching process and its achieving strategies focusing on teachers' professional abilities. World of Sciences Journal; 2013[03). ISSN 2307-3071.

سوابق پژوهشی (فارسی)

زمانی، بی بی عشرت؛ ببری، حسن؛ و قربانی، سمیه(1392). شناسايي راهكارهاي توسعه يادگيري سيار در فعاليتهاي ياددهي-يادگيري آموزش پزشكي از ديدگاه دانشجويان علوم پزشكي اصفهان و متخصصان فناوري اطلاعات. مجله ايراني آموزش در علوم پزشكي.ارديبهشت 1392؛  87 :(2)13تا 9 .

قربانی، سمیه؛ نیلی، محمدرضا؛ و دلبری، سمیرا (1393). مطالعه تطبیقی ارزیابی کیفیت برنامه درسی آموزش عالی. دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی. صص106-92.

خوروشی،پوران؛ پریشانی، ندا، و قربانی، سمیه(1399).بررسی مسائل و مشکلات درس کارورزی از دیدگاه مدرسین دانشگاه فرهنگیان(مطالعه موردی: دانشگاه فرهنگیان اصفهان). فصلنامه پژوهش در تربیت معلم، 3،1، 13-39.

قربانی، سمیه؛ میرشاه جعفری، سید ابراهیم، و شریفیان، فریدون(1398).تعيين صلاحيتهاي حرفهاي معلمان در «رويکرد يادگيري براي دانستن» و ارائۀ راهکارهاي اجرايي جهت تحقق اين رويکرد: مطالعه اي ترکيبي. دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی. سال هفتم شماره 13،صص 176-143.

کنفرانس ملی

امرایی،ساسان؛ سیادت، علی و قربانی، سمیه(1391).بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و میزان کارآفرینی کارکنان.کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان. دانشگاه مازندران.

قربانی، سمیه؛ نصر اصفهانی، احمدرضا و پریشانی، ندا(1392).انطباق طراحی فضاهای آموزشی با عناصر برنامه درسی.همایش ملی بهره وری فضا و تجهیزات آموزش و پروش خرداد 1392.

خورورشی،پوران؛ پریشانی، ندا و قربانی، سمیه(1395). آسیب شناسی درس کارورزی از دیدگاه اساتید دانشگاه فرهنگیان مطالعه موردی پردیس  شهید رجایی و فاطمه الزهرا(س) اصفهان. دومین همایش ملی تربیت معلم.اردیبهشت 1395.

قربانی، سمیه؛ جعفری، سید ابراهیم؛ پریشانی، ندا(1394). بررسی تأثیر دین و ارزشهای دینی در برقراری نظم و انضباط اجتماعی. نخستین همایش ملی سبک زندگی،نظم و امنیت . اردیبهشت 1395، زنجان.

کنفرانس بین المللی

قربانی، سمیه؛ نیلی، محمدرضا؛ دلبری، سمیرا(1393). مطالعه تطبیقی ارزیابی کیفیت برنامه درسی آموزش عالی. دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان- اصفهان، آبان ماه 1393.

کتاب

پریشانی، ندا؛ قربانی سمیه(1394).آنچه باید یک معلم از تدریس بداند(اجرای برنامه درسی). انتشارات کنکاش: اصفهان.

قربانی، سمیه، جعفری، پریشانی، ندا(1394). تحقق انضباط مثبت با تکیه بر توانمندی های دانش آموزان و معلمان(1394). انتشارات کنکاش:اصفهان