لیلا حشمتی فر

لیلا حشمتی فر

گروه علوم تربیتی

تحصیلات

کارشناسی: علوم تربیتی دانشگاه اصفهان

کارشناسی ارشد: برنامه ریزی آموزشی دانشگاه اصفهان

دکتری:  برنامه ریزی درسی دانشگاه اصفهان

زمینه­های تحقیقاتی مورد علاقه

آموزش کارآفرینی، آموزش در مدارس متوسطه اول، هدایت تحصیلی و برنامه­ریزی آن، تربیت معلم کارآفرینانه، طراحی برنامه ریزی درسی.

سوابق تدریس

  • آموزش در موسسات مختلف آموزشی و دبیرستان­های آموزش و پرورش به مدت 11 سال از سال 1390 تا کنون.
  • مشاور تحصیلی مدارس برتر و مراکز مشاور از سال 1392 تا کنون.
  • تدریس در موسسه غیرانتفاعی فیض الاسلام کاشان به مدت یکسال در سال تحصیلی 1397-1398.
  • تدریس در دانشگاه­های فرهنگیان کاشان و اصفهان از سال 1398 تا کنون.
  • مدرس اتاق بازرگانی به منظور تربیت مربی کارآفرینی در سال 1400.
  • تدریس در موسسه صفاهان از سال 1399 تا کنون.

انتشارات

لیاقت دار، محمدجواد؛ حشمتی فر، لیلا و عابدی، احمد. (1399). فراتحلیل همبسته­های روانشناختی کارآفرینی در ایران، مشاوره شغلی و سازمانی، 13 (46).

حشمتی فر، لیلا؛ معتمدی، سعیده و نصر، احمدرضا. واکاوی حیطه­های موضوعی متخصصان برنامه درسی ایران، نامه آموزش عالی، 52، 125-162.

حشمتی فر، لیلا؛ لیاقت دار، محمدجواد و عابدی،احمد. (1400). ارائه الگوی راهبردها و چالش‌های آموزش کارآفرینی در دوره اول متوسطه در ایران با رویکرد فراترکیب، مجله علوم تربیتی.

حشمتی فر، لیلا؛ لیاقت دار، محمدجواد و عابدی،احمد. (1398). تاثیر بسته آموزش کارآفرینی مبتنی بر برنامه آموزشی دانشگاه ساسکاچئون بر روحیه کارآفرینی دانش­آموزان: یک طرح ترکیبی لانه­ای همزمان. فصلنامه علمی پژوهشی نوآوری های آموزشی، 8 (18)، 53-64.

حشمتی فر، لیلا؛ ملایی، رباب؛ نصر، احمدرضا وشریفیان، فریدون. (1398). بررسی جدیدترین تحولات روش­شناسی کیفی پژوهش در حوزه آموزش. فصلنامه علمی پژوهشی تدریس پژوهی، 7 (1)، 2-18.

میرشاه جعفری، سید ابراهیم و حشمتی فر، لیلا. (1397). بررسی ابعاد هویت دینی در کتاب های پیام­های آسمانی دوره اول متوسطه. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات ملی. 74، 83- 96.

حشمتی فر، لیلا؛ لیاقت دار، محمدجواد و جزینی، شادی. (1397). مرور سیستماتیک تاثیر آموزش شایستگی فرهنگی در بین دانشجویان علوم پزشکی. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی،

حشمتی فر، لیلا؛ جزینی، شادی و زمانی، بی بی عشرت. (1396). بررسی اثربخشی کاربست تخته­های هوشمند بر عناصر برنامه‌درسی مبتنی بر الگوی پذیرش فناوری (TAM). فصلنامه علمی پژوهشی فناوری و اطلاعات در علوم تربیتی. 8 (2)، 87-106.

حشمتی فر، لیلا؛ لیاقت دار، محمدجواد و حاجی حسینی، مرتضی. (1396). بررسی دیدگاه اعضای هیات علمی و مدیران گروه­ها در مورد راه­اندازی رشته­های علوم انسانی و چگونگی پذیرش دانشجو در پردیس دانشگاه اصفهان. نامه آموزش عالی، 39، 33-59.

زره پوش، اصغر، کجباف، محمدباقر، حشمتی فر، لیلا، صادقی، امیرحسین و حامدی، امید. (1393). بررسی جهت گیری­های مذهبی/ اسلامی ویژگی­های شخصیتی دانشجویان براساس پنج عامل شخصیت، دانشگاه علوم پزشکی کردستان، 19، 68-76.

طرح پژوهشی

الف) طرح پژوهشی با عنوان بررسی خرد جمعی در استدلال بالینی در گروه علوم پزشکی بخش گوارش و برنامه­ریزی درسی متناسب با آن.

ب) طرح پژوهشی اکتشاف: زیر نظر سازمان خصوصی (دبیرستان دخترانه اسوه): اجرای برنامه آموزشی کارآفرینی در بین دانش آموزان دوره اول متوسطه (این طرح در حال اجراست).

پ) طرح پژوهشی مدرسه آفرینش و اجرای آن در اتاق بازرگانی (این طرح در حال اجراست).

مقالات چاپ شده در کنفرانس

- بررسی دیدگاه اعضای هیات علمی و مدیران گروه­ها در راه­اندازی رشته­های تحصیلی ادبیات در پردیس دانشگاه اصفهان در دومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی پژوهش­های نوین در علوم انسانی در سال 1394.

- رابطه بین کارآفرینی و سلامت روانی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستانی ناحیه 1 و 5 شهرستان اصفهان در پنجمین کنفرانس بین المللی روانپزشکی کودک و نوجوان در سال 1390.

مقالات چاپ شده در همایش

- بررسی خودکارامدی دانش آموزان ابندایی دختر و پسر اصفهان، همایش دانشگاه اصفهان، 1392.

- بررسی امکان سنجی تدریس مهارت آموزی (اجرای مدرسه بدون آموزش و پرورش) در مقطع ابتدایی نواحی 1، 2، 3 شهرستان اصفهان در چهارمین همایش ملی آموزش در سال 1391.       

- مقایسه قضاوت اخلاقی دانش آموزان دختر و پسر پایه چهارم ابتدایی شهر اصفهان در سال تحصیلی 94-93 در همایش سلامت اخلاقی و رفتاری کودک و نوجوان در خانواده، مدرسه و جامعه، سال 1393.